Monday, June 25, 2007

از بارون تا برهوت

از بارون تا برهوت

4 تير 86

يادم نمي ره اون روز قشنگ زمستاني و باراني رو كه از ساختمان نظام پزشكي تهران پس از كلي سال در بدري و تو سري خوردن و حرف خوردن از دوست و دشمن، كارت و شماره نظام پزشكيم رو گرفتم و زير بارون كه خيسم مي كرد از خيابون ايتاليا پياده راه افتادم تا ميدون ولي عصر. هدفون تو گوشم و آهنگ تند انگليسي black eyed peas رو گوش مي كردم و. با ذوق و شوق sms زدم به همه كه آخرش شماره نظامم رو گرفتم . به خودم مي گفتم اين پايان دربدري و تيپا خوردنه . اين آخر سختي هاست . آغاز خوشبختي .

حالا يه دفعه يادم اومد. سه ماهه كه سر چاهم . دور از زن و بچه و خانواده و دوستان . مي بينم نه! اين تازه اول راهه . يه سر بالايي ديگه . به خودم مي گفتم اين سربالايي پزشكي كه تموم بشه بقيش سر پايينيه. ولي انگار بازم سر بالايي داريم . و ماشين من همچنان زوزه كشان گاز مي ده و مي ره بالا . مي خوام كم نيارم . مي بينم بازم هر چي بگازم عقبم . بعد فكر مي كم از چي و كي عقبم و مي بينم كه چه مسخره است . مثل تو جاده كه يه ماشين جلو رو نشون ومي كني و دنبالش مي گازي تا بگيريش و بعدش يه لبخند موفقيت آميز كه من برنده شدم . بعد مي بيني اون كاميون زپرتيه كه زور مي زد راه بره ، دو ساعت قبل از تو رسيده چون مثل تو توي راه واي نستاده نهار و شاش پشكل . بعد به خودت مي خندي مي بيني اصلن مسابقه اي نبوده و جايزه اي در كار نيست . پس چه بهتر كه راحت بگازي و فكر برنده شدن نباشي چون تو اين دنيا جايزه اي قرار نيست بهت بدن. فقط خودت بايد از خودت راضي باشي و تو راه بجاي گاز دادن ، يكم اطرافت رو ببيني كه آيا گلها در اومدن ، غروب قشنگه يا كوهها و دشتها چه ساكت مليون ها سال واستادن و زيبا مي درخشن.

ميدوني تازگي ها به اين نتيجه رسيدم كه در زندگي هدفي ندارم . يعني نه دنبال پولم ( زيادش ) نه دنبال پست و مقام و تخصص. يه سري اهداف دارم ولي بيشتر mission هستن تا Goal .

زندگي خالي نيست مهرباني هست سيب هست ايمان هست تا شقايق هست زندگي بايد كرد . ( راستي شقايق هاي اينجا خيلي وقته خشك شدن و صحراي سبز اول زرد شد و بعد درو شد و بعد حالا برهوت)

6 comments:

Anonymous said...

behar hal hameye ma adama donbale noghteyi modoim,va che aaliye ke oon noghte harchand ba masheghat,hamin noghteii bashe ke to roosh istadi va chon zire pahate nemitooni bebinish!!!amma be aghab negah koni mibini che rahe toolanio por farazo nashibio oomadi..zendegi age hadafmand bashe 80% sarbalayiye,in ye asle...har ke ra tavoos khaahad...!!!,badesh ham har kari ke koni adamaa tafsire khodeshoono erae midan;mese maajaraye molla nasreddin :)pas nabayad ahamiyat dad va byad shaaker bood.ghadre dashte haro nemidoonim maa,ke khoda chizaye khoobo be kasayi mide ke too emtehanatesh khodeshooono nabazan...

Anonymous said...

چه بيگاه بر در مي کوبي...
دارم خواب ترا مي بينم
و در خواب از ياد برده ام رمز دستانت را
تا در به رويت بگشايم.

نمي دانم
من از دشتهاي خستگي برگشته ام
با دستاني به پاکي حنا
تا بره هاي تنهايي ام مرا باز شناسند
يا من، خود بره هاي تنهايي هستم
پشت دريچه به انتظار رنگ موعود.

چه بيگاه بر در ميکوبي ...

دارم خواب مي بينم
دستم به پر شال ارغوانت رسيده
و در خواب از ياد برده ام آسياباني را که سپيدت کرد

تا بيايي
و گرگ جسورترين بره ام باشي
که در به رويت مي گشايد

Anonymous said...

امروز، بعد از گذشت 8 سال، من هنوز در ابتدای این راهم. از اینکه در این رشته درس میخوانم، بعدها عینیت آن را بیشتر و بیشتر لمس خواهم کرد و خلاصه اینکه در یک کلام "پزشک" هستم، خوشحالم.. خوشحالم که حرفه ام که مهمترین رکن زندگیم محسوب میشود من را با آدمها و عمیق ترین و قابل احترام ترین نگرانی هایشان پیوند داده.. خوشحالم که میتوانم نوعی از تغییر را در چهره و لحظه های آدمهای اطرافم ایجاد کنم که عینیتش آنقدر انکار ناپذیر است که من را دچار هیچ تردیدی در "بودنم" نمیکند. به همه سختی ها و آسیبهایی که در همه این روزها بر من گذشته است و باز هم خواهد گذشت آگاهم. میدانم که من میتوانستم و میتوانم به انواع دیگری از جوانی و شادابی و زندگیم لذت ببرم.. اما آنچه امروز از زندگی سهم لذت من بوده است، برایم همیشه ارزشمند و متفاوت بوده و خلاصه اینکه:

"Being a Doctor at times is not something that I just do, It's who I am"

Anonymous said...

AGE HARROZ SOB KE AZ KHAB PAMISHIM BE ENMOZOO PEY BEBAREM KE TAZE AVALE RAHEM VA EMROZ AZ DEROZ SAKHTARE EN KHODESH YANY MOAFAGHEYAT ...

Anonymous said...

ETTEFAGHAN: Har sakhteyo davedano sorat gereftan to en donya jayze dare jayzasham tamine asayeshe ke ALBATE hamin ke hes konim baese salbe arameshemone bayqad gheyde oon sorataro bezanim !

Anonymous said...

NA !!!!! mokhaalefam . in kheili idealisty be nazar miad,ensan daraye potentiale mahdudie ,ensan khaste mishe chon ensane, azyat mishe chon ensane, ehsasatesh moteaser mishe chon ensane,gharar nist fkr kone avvale rahe ya akharesh, chon shayad kheili ha ba haghayegh zendegi mikonan va arzeshi baraye tafakkorate angige sazaane ghael nistan.agar ham gharare angize sakhte beshe bar asaase vagheiat ha bayad soorat begire.nemishe tooye khialate zehnimun khoshal bashim ke farda sakht tar va in bemun angize bede.albate momkene bekhandunatemun vali angize nemide.........

thnx alot sir !!!!!!!!
samaneh......